Chęć podniesienia oglądalności kosztem jakości merytorycznej programów jest złym pomysłem. Jest wiele innych sposobów na poprawienie oglądalności:
+ strona internetowa ( a właściwie portal informacyjny ),
+ nowa oprawa graficzna kanału ( m.in. ujednolicenie czołówek wszystkich programów ),
+ większe nakłady finansowe na reklamę kanału w tygodnikach, gazetach codziennych, internecie itd.
+ obecność PN na portalach społecznościowych ( to jest wręcz śmieszne, żeby dziennikarze prowadzący poszczególne programy ogłaszali na Twitterze, z kim będą rozmawiać - od tego powinna być jedna osoba odpowiedzialna za profil PN na Facebooku i Twitterze )
+ postawienie na programy interwencyjne, społeczne ( takie jak Interwencja - rozwój tego programu, tworzenie nowych podobnych w których gościli by eksperci prawa - bardzo dobrym przykładem jest sukces Państwa w Państwie, konkurencja zajmuje się głównie sensacją, PN powinien stawiać w dalszym ciągu na obiektywizm i przekazywanie WAĹťNYCH informacji a nie za przeproszeniem jakiś pierdół ).