Awatar
bardzo ważna osoba
04-01-2014 01:38

Murdoch rezygnuje z udziałów w chińskich telewizjach

21 Century Fox Group medialnega potentata Ruperta Murdocha sprzedała w czwartek 47 proc. udziałów w Star China TV. Nabywcą jest China Media Capital. Ta decyzja oznacza, Murdoch po 20 latach opuszcza chiński rynek mediów.

Sprzedaż Star China TV oznacza, że w Rupert Murdoch nie będzie już kontrolował trzech całodobowych kanałów w języku mandaryńskim (Xing Kong, Xing Kong International, Channel Mainland China) oraz chińskiej biblioteki filmowej.

- Ta transakcja otwiera nową erą dla Star China TV. Nadal będziemy dążyć do rozwoju firmy, która już teraz jest uważana za jedną z najważniejszych w kraju - powiedział Rugang Li, szef China Media Capital, które kupiło udziały od Murdocha.

Według nieoficjalnych szacunków kwota transakcji wyniosła około 150 mln dolarów.

21 Century Fox Group podało w komunikacie także, że korporacja Murdocha skupi się teraz na inwestycjach na rynku telewizyjnym w Indiach.

zródło: TVN 24 Biznes i Świat

Ciekawe czy lub kiedy FOX International Channels, które należy do wyżej wspomnianego 21st Century Fox, uruchomi w Polsce swój sportowy kanał - FOX Sports, który w ostatnim czasie bardzo poszerzył swój zasięg na świecie.
wink
Awatar
bardzo ważna osoba
17-01-2014 00:05

Sky SPORTS pokazuje więcej sportu niż kiedykolwiek

SKY SPORTS dostarczył więcej godzin sportu niż kiedykolwiek w 2013 roku, z rekordem 55,000 godzin sportu przedstawionych we wszystkich sześciu kanałach oraz Sky 3D.

Sky zaoferował niektóre z największych momentów sportowych 2013 roku, w tym British & Irish Lions, serie Ashes jedną po drugiej czy US Open Justina Rose.

Były także rekordy oglądalności dla relacji piłkarskich Sky Sports w ich największym piłkarskim sezonie w historii, który zawierał 116 meczów Premier League w tym sezonie. Widzowie mogą podziwiać więcej meczów na żywo w Sky od teraz do końca sezonu, z 40 wybranymi spotkaniami w marcu, kwietniu i maju.

Sky Sports zaoferował także więcej kobiecego sportu niż kiedykolwiek wcześniej, ciesząc się rekordowym rokiem dla platform cyfrowych, podczas gdy ponad 30,000 młodych ludzi wzięło udział w akcji Sky Sports Living for Sport, w której David Beckham był jej ambasadorem.

Przegląd najważniejszych wydarzeń w 2013 roku:
- ponad 55,000 godzin sportu na sześciu kanałach oraz Sky 3D, wzrost o 12% rok do roku
- po pierwszych 50 meczach Premier League w tym sezonie oglądalność wzrosła o 6% do poprzedniego roku
- rekord unikalnych wizyt w miesiącu na Sky Sports w Internecie oraz urządzeniach mobilnych i tabletach
- wyemitowano ponad 200 dni kobiecego sportu, wzrost o 40% ro do roku
- ponad 30 umów o prawa, w tym do EURO 2016 oraz kwalifikacji do FIFA World Cup, Football League, rugby union PRO12 czy US Open & ATP Tennis
- nowe programy, w tym Saturday Night Football, FL72, Game Changers oraz Sportswomen
- nowe pięcioletnie partnerstwo z Davidem Beckhamem
- nowe gwiazdy, w tym Jamie Carragher, Andrew Strauss oraz Paul McGinley
- pierwsza transmisja Ultra HD z satelity; Stoke City - West Ham United w sierpniu
- Formuła 1 po pierwszy w 3D - jest to 14. sport obecnie pokazywany na Sky 3D
- Nagroda FIA Broadcaster of the Year drugi raz z rzędu

Widzowie będą mogli się cieszyć równie napiętą ramówką w 2014 roku z każdego meczu ICC World Twenty20, kwalifikacji do Euro 2016 czy 40th Ryder Cup.

Barney Francis, dyrektor zarządzający Sky Sports, powiedział: Oferujemy więcej sportu, więcej wybór i więcej powodów do oglądania Sky Sportś, niż kiedykolwiek wcześniej. Nasi widzowie mogą się cieszyć z niezrównaną ilością sportu na sześciu kanałach, naszych mobilnych i cyfrowych platformach, gdzie rok 2013 był już najlepszym, jesteśmy pewni, że 2014 będzie jeszcze lepszy.

Najwięcej emitowanymi w 2013 roku na Sky Sports, w tym programy wspierające, transmisje 3D oraz na żywo, ale nielicząc transmisji symultanicznych i interaktynych, były:

piłka nożna - 8,462 godziny
golf - 5,072 godziny
krykiet - 4,711 godzin
F1 i sporty motorowe - 4,098 godzin
rugby union - 2,055 godzin
tenis - 1,348 godzin
rugby league - 1,145 godzin
boks - 1,040 godzin

To wszystko było dostępne na żywo w telewizji, w Internecie, na urządzeniach mobilnych i tabletach poprzez Sky Go oraz aplikację Sky Sports dla iPada.

źródło: sky.com

To bardzo fajnie, że Sky Sports, mimo powstałej w 2013 roku dużej konkurencji dla siebie - BT Sport, osiąga rekordy, a także nagrody. Ciekawe czy kiedyś w Polsce nasz CANAL+ będzie emitował więcej transmisji sportowych, ale nie tylko ograniczając się do tych samych lig piłkarskich czy NBA z WNBA. Warto byłoby pomyśleć o sportach amerykańskich i wielu innych.
wink
Awatar
bardzo ważna osoba
17-01-2014 19:30

Antonio Visca odpowiedzialny za nowy kanał Sky Atlantic HD

Jak donosi Maurizio Caverzan z "Il Giornale" w komunikacie do wszystkich pracowników Francesci Manili Pessina, EVP Human Resources and Facility Management w Sky Italia, ogłoszono zatrudnienie Antonio Visca, wcześniej w Disney Channel, a później był odpowiedzialny za seriale w Italia 1 i organizatorem Telefilm Festival.

Visca będzie opdowiedzialny za Sky Atlantic, nowy kanał poświęcony własnym serialom i zagranicznym, który wystartuje już wiosną. Wśród tytułów znajdujących się w nowym kanale będą m.in. długo wyczekiwane House of Cards, Gomorra czy 1992.

[center]
www.digital-sat.it/files-admin/Simone/visca1.jpg
[/center]

źródło: digital-sat.it

Widzę, że 21st Century Fox stawia na rozwój dużych marek Sky. Wcześniej we Włoszech wystartowały również Sky Arte HD czy Sky Sport F1 HD, które są włoskimi odpowiednikami brytyjskich Sky Arts HD oraz Sky Sports F1 HD. W Niemczech również się pojawił Sky Atlantic HD, w maju 2012 roku. Ciekawe na co jeszcze postawią. Dodam, że w Sky Italia mają 100% udziałów, a w BSkyB i Sky Deutschland o wiele mniej.
wink
Awatar
ekipa moderatorska
27-01-2014 16:37

Cytat z Przeglądu Sportowego:

Walka o prawo do pokazywania I ligi żużlowej na ostatniej prostej. Na placu boju zostały już tylko TVP Sport i Orange Sport. Fox Sports się wycofał.
Amerykańska stacja wchodząca na polski rynek dysponuje olbrzymim budżetem. Kupiła prawa do koszykarskiej Euroligi, amerykańskiej ligi baseballu MLB, a od 2015 roku będzie również pokazywała piłkarską Bundesligę i 2 Bundesligę. Jednak ligowego żużla na antenie Fox Sport i Fox Sports 2, przynajmniej na razie, nie będzie. Amerykanie przesłali niedawno swoją ofertę, negocjowali, ale ostatecznie definitywnie się wycofali.


http://www.przegl...1,281.html

To Fox Sports jednak chyba będzie startował w Polsce. I to od razu z dwoma kanałami.
Wcześniej plotkowano, ze te prawa chce Polsat Sport. Ale jak widać wycofali się. Czyżby jednak ze sportów motorowych woleli F1?
Awatar
bardzo ważna osoba
02-02-2014 20:00

Sundance Channel zmienia się w SundanceTV i wprowadza nowe logo

[center]
images.amcnetworks.com/amcnetworks.com/wp-content/uploads/2014/01/SundanceTV-Logo-v2.png
[/center]

Nowy Jork, NY - 27 stycznia 2014 roku - Sundance Channel zapowiedziało dzisiaj, że zmieni swoją nazwę na SundanceTV w lutym doprowadzając do premiery nowego oryginalnego serialu kanału, "The Red Road". Rebranding marki wspiera swoje zaangażowanie w tworzenie świeżych i śmiałych własnych produkcji. Nowy design dostosowuje się do ekosystemu dzisiejszej wieloplatformowej telewizji and będzie posiadać opływowe logo w czcionce modern sans serif i neutralnej palecie. Odświeżony logotyp odzwierciedla kreatywność, ambicję i innowacyjność oryginalnych treści kanału. Dodatkowo, kanał przeniesie swoją cyfrową przestrzeń na nową stronę internetową, www.sundance.tv.

"Poczyniliśmy ogromne postępy w ciągu ostatnich kilku lat z naszą oryginalną ramówką i widzimy to jako idealny moment, aby przejść na nową markę oraz logo" - stwierdziła Monica Bloom, starszy wiceprezes ds. marketingu SundanceTV. "SundanceTV ma na celu stworzenie telewizji, tak niezwykłą, jakie jest kino niezależne, a ten rebranding ucieleśnia tę pozycję z pewnością siebie".

SundanceTV wprowadzi na rynek swój nowy design w przeciągu kilku następnych tygodni, do 27 lutego, premiery swojego bardzo wyczekiwanego serialu, "The Red Road" z Jasonem Momoa, Julianne Nicholson i Martinem Hendersonem w rolach głównych. Jeszcze w tym roku, kanał odsłoni "The Honorable Woman", z Maggie Gyllenhaal w roli głównej oraz drugi sezon uznanego przez krytyków "Rectify". 2013 rok był przełomowym dla Sundance Channel, w którym wystartowano z szeroko uznanymi własnymi produkcjami jak "Top of the Lake", "Rectify" oraz "The Returned", w dodatku z odebraną największą liczbą nominacji do Primetime Emmy oraz ze Złotym Globem dla Elisabeth Moss w 2014 roku za za rolę w "Top of the Lake".

Nowe logo i oprawa SundanceTV zostały stworzone we współpracy z Base Design oraz Johnson + Wolverton.

źródło: amcnetworks.com

Ciekawe kiedy do tego rebrandingu dojdzie w Europie. Ja do samego kanału nie mam nic. Cenię to, że ktoś postanowił zapełnić pewną lukę na rynku, do tego z tyloma własnymi produkcjami, które - jak widać - są bardzo dobre. Tylko życzyć powodzenia w dalszym rozwoju.
icon_smile
Awatar
ważna osoba
02-02-2014 22:32

Oby tak zmiana wyszła na dobre bo bardzo fajny mógł być wybór między lektorem a napisami ale to marzenieicon_smile.
Awatar
bardzo ważna osoba
02-02-2014 23:00

Sundance Channel powiększa zasięg w Ameryce Łacińskiej dzięki pojawieniu się u chilijskiego VTR, największego operatora kablowego w kraju

Nowy Jork, NY - 28 stycznia 2014 roku - AMC/Sundance Channel Global, międzynarodowy oddział AMC Networks (NASDAQ: AMCX), zapowiedział dzisiaj, że Sudance Channel zostanie uruchomiony w Chile jako 24-godzinny linearny kanał w wysokiej rozdzielczości z serwisem VOD u VTR, największego operatora kablowego w kraju. Dzisiaj wiadomość następuje po uruchomieniu Sundance Channel po raz pierwszy w historii w Ameryce Łacińskiej w 2013 roku. Marka jest obecnie szeroko dostępna w w Argentynie, Chile, Kolumbii, Ekwadorze, Peru, Urugwaju i Wenezueli.

Bruce Tuchman, dyrektor AMC/Sundance Channel Global, skomentował: "Sundance Channel został ciepło przywitany w Ameryce Łacińskiej od zeszłorocznego startu marki w tym regionie. Cieszymy się ze współpracy z VTR, największym chilijskim dystrybutorem płatnej telewizji, i czekamy z niecierpliwością na dostarczenie naszego połączenia wysokiej jakości, znanych na całym świecie filmów i telewizyjnej rozrywki. Mamy ambitne plany rozwojowe dla Sundance Channel, a dalsza ekspansja na wszystkie rynki Ameryki Łacińskiej jest naszym priorytetem na ten rok".

Guillermo Ponce, dyrektor generalny VTR, stwierdził: "Sundance Channel oferuje widzom charakterystyczną mieszankę kina niezależnego i ekskluzywne oryginalne produkcje. Jesteśmy zachwyceni mogąc zaoferować naszym abonentom fascynującą rozrywkę marki cieszącą się takim szacunkiem. Po raz pierwszy Sundance Channel będzie oferowany w wysokiej rozdzielczości w Chile".

Sundance Channel w Ameryce Łacińskiej jest hiszpańskojęzycznym całodobowym kanałem linearnym oferującym różnorodny i zachęcający wybór własnych produkcji obyczajowych, a także innych słynnych pozycji, wielokrotnie nagradzanych i atrakcyjnych dla niezależnych filmów fabularnych i dokumentalnych. Marka jest dostępna u operatorów płatnej telewizji jako kanał w standardowej i wysokiej rozdzielczości, serwis wideo na żądanie (VOD), poprzez telefony komórkowe i uwierzytelnione strumieniowanie online.

Oprócz Sundance Channel, AMCAMC/Sundance Channel Global oferuje w Azji WE tv, markę skupiającą się na stylu życia kobiet, m.in. na najważniejszych danych branżowych w żywności, weselach i modzie z uznanymi programami przez Bobby'ego Flay'a, Rachael Ray oraz Joe'ego Zee, inspirując widzów z ich opinią i nowinkami.

[center]* * *[/center]

O VTR
Główna inwestycja Liberty Global w Ameryce Łacińskiej, VTR GlobalCom S.A. (VTR) jest największym w Chile operatorem wielokanałowej telewizji i wiodącym dostawcą szerokopasmowego Internetu oraz mieszkaniowych usług głosowych. VTR zapewnia dostęp do szerokopasmowego Internetu oraz tradycyjnych usług telefonicznych z wykorzystaniem komutacji łączy oraz cyfrowej (VoIP) do 2,6 miliona abonentów reprezentowanych przez 1,2 miliona klientów, stan na 30 września 2013 roku.

źródło: amcnetworks.com

Nieźle się rozwija Sundance Channel. Ciekawe jakie plany ma AMC Networks wobec zakupionych w październiku kanałów należących do Chellomedia oraz ciekawe czy wprowadzi na europejski swoje kolejne marki, np. AMC czy WE tv. Od siebie dodam, że VTR należy w 80% do Liberty Global, a w pozostałych 20% do Grupo Saieh's CorpGroup. Operator jest także właścicielem wypożyczalni wideo Bazuca.com oraz - wraz z Turner Broadcasting System - nadawcą informacyjnego kanału CNN Chile z siedzibą w Santiago.
icon_smile
Awatar
bardzo ważna osoba
03-02-2014 00:15

21st Century Fox nabywa pakiet większościowy w YES Network

Nowy Jork, NY - 24 stycznia 2014 roku - 21st Century Fox (NASDAQ: FOX, FOXA; ASX: FOX, FOXLV) ogłosiło dzisiaj zgodę do nabycia pakietu większościowego udziałów w Yankees Entertainment and Sports Network (YES Network), podnosząc swoją pozycję w strukturze własności regionalnej sieci sportowej do 80% z posiadanych obecnie 49% nabytych w 2012 roku. YES Network dostarcza wyłączne relacje telewizyjne z lokalnych meczów New York Yankees (baseball) oraz Brooklyn Nets (koszykówka), jak również nagradzane nagrodami Emmy lokalne i krajowe programy sportowe. Przejęcie ma być zamknięte do końca pierwszego kwartału roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem regulacji i innych wymaganych zgód.

21st Century Fox ogłosiło także, że w wyniku nabycia, Tracy Dolgin, prezes i dyrektor generalny YES Network, pozostanie na swoim stanowisku.

Pozostałe 20% udziałów nadal będą utrzymywane przez Yankee Global Enterprises. W wyniku nabycia, YES Network będzie jednolitym podmiotem 21st Century Fox.

Od momentu swojego powstania w 2002 roku, YES Network powiększyło swoją obecność, aby być dostępnym lokalnie w Nowym Jorku, Connecticut, New Jersey i części Pensylwanii, a także w całym kraju u wybranych operatorów kablowych i platform satelitarnych. Kanał obecnie prezentuje mecze na żywo Yankees i Nets dla ok. 9 mln gospodarstw domowych w regionie Nowego Jorku. Poza Nowym Jorkiem, YES Network dystrybuuje również szereg programów krajowych do milionów domów w całym kraju.

Nasza inwestycja w YES Network podkreśla nasze zaangażowanie w rozwój naszego sportowego portfolio z ofertami, które są wyjątkowe i niepowtarzalne - powiedział James Murdoch, zastępca dyrektora ds. operacyjnych w 21st Century Fox. Cieszymy się z rozwoju naszej współpracy z Yankee Global Enterprises oraz pracy z zespołem zarządzającym kanałem, aby zbudować sukces YES Network.

Hal Steinbrenner, prezes Yankee Global Enterprises, powiedział: Oczywiście, 21st Century Fox jest świetnym partnerem dla nas, aby spełnić i zwiększyć swój potencjał w YES Network, jako jednej z najważniejszych sportowych sieci. Cieszy nas, że 21st Century Fox zwiększyło swoje udziały i inwestuje w kanał. Yankee Global Enterprises jest chętny do dalszej współpracy z 21st Century Fox do zbadania sposobów wzniesienia YES Network na jeszcze większe wyżyny.

Fox Sports Media Group jest krajowym liderem w lokalnych treściach sportowych regionalnych, posiadając i zarządzając 22 amerykańskie regionalne sieci sportowe które łącznie produkują na żywo ponad 5,000 lokalnych imprez każdego roku i służą jako lokalne telewizyjne będącymi "domami" dla ponad połowy wszystkich drużyn MLB, NHL i NBA.

źródło: 21cf.com

Nieźle się FOX rozwija pod względem sportu. W zeszłym roku zainwestowali sporo w rozwój FOX Sports, u siebie, jak i na świecie. Szkoda tylko, że wciąż nie wiadomo czy FOX Sports w ogóle zostanie uruchomiony na polskim rynku, co w praktyce byłoby możliwe.
icon_smileicon_wink
Udostępnij ten temat